polcirkeln

Alla inlägg den 15 april 2015

Av Linda - 15 april 2015 15:58

Tänk hur mycket runtikring en som förändras på bara några år...med det menar jag alla intryck vi har runtikring oss hela tiden, som påverkar alla de val vi gör i livet. Medierna matar oss med information och bilder. Och stressen kring vad man ska göra, hur man ska se ut och hur man ska vara blir mer och mer påtaglig. Just därför är det viktigt att lära sig stänga ute allt sådant. Jag pratar såklart om mindfulness. Att vara här och nu och gå in i sin egen "lilla bubbla" där inget kan nå en. Förmågan att stänga av är inte något man bara kan göra, det krävs öööövning!    


En annan förmåga är den att "gilla läget" och acceptera att saker är som det är. Jag menar min dröm är ju fortfarande ett fritidshus med skotern utanför dörren. Är så jävla stolt o glad att jag tog skoterkörkort 30 år gammal/ung och köpte min egen skoter och började leva min dröm delvis! Friheten när man gasar på i snön är obeskrivlig! Men jag har inte pengarna att genomföra allt jag vill och då får jag liksom öva på det här med att "gilla läget".


Sedan så är det ju så att människor runtikring en alla har sina "battles" att klara av. Fler än man tror kämpar med sig själv i olika hög grad, ingen surfar på vågorna och är lyckliga 24/7. Det vi i större omfattning bör påminna oss om är att uppskatta det man faktiskt har. Än en gång - gilla läget. Det finns alltid dem som har det värre.


PUNKT.


   







Av Linda - 15 april 2015 14:16

Anledningen? Jo att jag älskar att skriva av mig. Får se om tiden finns bara.



Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Go & Glad =)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Hej! Gör en test..VAD skulle ni vilja läsa mer om på bloggen?
 Inget, den är bra som den är nu
 Siri
 Kärleken
 Hälsan och tankar kring det
 Vänner och Partaj
 Nya jobbet

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards