polcirkeln

Alla inlägg under september 2012

Av Linda - 25 september 2012 10:36

Sugen att köpa nya träningstights eftersom mina har några år på nacken...Och då kom denna tävling hos Malin väl till pass! =) Håller tummarna!

Av Linda - 25 september 2012 09:02

när man får höra att ens X börjat dejta...glad för hans skull såklart men ändå så kommer det en massa funderingar såklart...antar att det är bagaget som man får efter en separation än en gång...speciellt då barn är inblandade. Och Johan har ju känt precis på samma sätt.


dessvärre är det en tjej som redan i våras försökt adda mig på Facebook inte en, utan TVÅ gånger och skyllt på att hon haft virus på datorn. Jag har aldrig träffat människan. Det tycker jag låter väldigt märkligt. Hon verkar vara inne på min Facebookprofil mest hela tiden har jag fått erfara...och det känns väl sådär det. Dessutom så får man vara beredd på att jag och J KOMMER att träffas tillsammans med Siri. Det är en viktig del som jag själv prioriterar - att Siri ska kunna ses tillsammans med båda sina föräldrar emellanåt. Jag är själv ett skilsmässobarn och jag vill inte att Siri ska bli lämnad på dagis av en förälder och sen hämtad av en annan - utan att ha någon som helst övrig kontakt.


Skulle tex. Lars börjat vara svartsjuk på att jag och J träffas ibland som kompisar, skulle jag aldrig satsat på honom.

Att Siri får vara trygg och må bra är det viktigaste, och det måste alla inblandade parter förstå.


Nåväl vi får väl hoppas på det bästa!

Av Linda - 23 september 2012 21:51

I tisdagskväll var jag på en enklare After Work tillsammans med Åkroken och övriga i huset där jag sitter. Sen mötte jag upp chefen som kom med taxi från tåget. Därpå drog vi hem till mig. Jag hade ju som sagt erbjudit husrum till mina kollegor. Vi tog en kvällsprommis o jobbade lite innan zzzz. Kalle sov i vardagsrummet i extrasängen och i Siris rum i extrasängen hade jag bäddat till Lisa som anslöt på onsdagen. Vi har sedan haft väldigt roliga dagar och galan Sundsvall Business Awards på Södra var riktigt nice, som vanligt! Det är ju så himla kul att träffa på bekanta ansikten att surra med och få höra trevliga och vänliga ord! Och också extra trevligt med sällskap i denna stora lgh då jag ändå inte hade Siri hos mig.


På fredagskvällen hämtade jag Siri och Lars kom strax därpå så vi käkade korv o makaroner till fredagsmiddag och slappade sen. Lördagen åkte vi ut till Petterssons där det var huset fullt eftersom minstingen Adrian fyllde 1 år.

Innan det var vi såklart på Toys R Us o shoppade present och Siri sprang runt o kollade på alla spännande leksaker!

Det är ju snart dags för hennes 3-årsdag också!


Har köpt så fina snygga handdukar och sängkläder från Lord Nelson nu....bra kvalitet! Och allt från Campadre såklart!

Jag vill förresten även köpa mer fina businesskläder...gillar att klä upp mig på jobbet. Och livet i stan e ganska uppklätt för det mesta ju...utseendet är ju liksom det första man ser...sen lär man känna personen bakom, men därför hävdar jag att det första intrycket är viktigt! Och som jag sagt många ggr förr, redan då jag var i fastighetsbranschen...att ta hand om sig själv är som att ta hand om en fastighet..det behövs löpande underhåll för annars förfaller fasaden/ytan..whatever you call it! 


Annars flyter väl alltpå..skönt att ha fått hit lite av L:s saker nu...men mörkret på kvällarna själv ännu e lite jobbigt...man funderar så mkt ibland....även om man vet att man följer sitt hjärta så kan man inte låta bli att vända o vrida på känslor o saker ibland. Antar att det är bagaget som man får/kommer efter en separation....

Sirigumman min e så fin. Idag satt hon o ritade vid köksbordet och Lars satt bredvid. Jag lagade käk. Då säger gumman mitt i allt: Jag tycker om dig Lars.

Hihi vad man smälter....men såklart...man då börjar tänka på hur man kommer känna då Siri säger så åt nån eventuellt framtida tjej för J. Huga...vad tufft..men men....bättre antar jag än att det går åt helvete och man inte alls får det att funka.

Sen har vi ikväll kramats massor jag o Siri och jag har suttit och iakttagit hur fin hon är!

Nu ska jag krypa till kojs....Bara TVÅ dagar kvar så åker jag och Lars till Paris! Vad kul det ska bli!


Tack till er som kommenterar bloggenförresten, mer sånt tack!


 

Känner ni igen ngn brud där i vimler på galan? ;)


Lars nya kärra =)  BMW 320 Diesel, 08:a

 

Småbrudarna leker!

    

En dag innan jobbet.....





Av Linda - 22 september 2012 10:37

Jag har inte haft tiden att blogga i veckan..men det kommer ett fylligare inlägg så småningom!


Ni får nöja er med en bild från galan på Södra Berget i torsdags på chefen med sina brudar!Och en galen bild på mig o Lisa! Vi hade en riktigt kul kväll med drinkar o dans! Och jag träffade på massa känt folk under kvällen..kulkul!


Kommer sakna detta gäng nu då jag slutar!


   



Av Linda - 17 september 2012 22:10

 

Av Linda - 17 september 2012 11:42

I morse försov vi oss lite. Eftersom Siri börjat komma in mitt i natten och sova med mig i dubbelsängen så har vi det så mysigt på mornarna och hon sover längre än vanligt. Jag ställde klockan på halv sju men gjorde misstaget att snooza och klev inte upp förrän kvart över sju. Och Siri vaknade tjugo i åtta. Så blev lite stressigt men gick ändå bra, blev bara lite sena. Jag däremot hade huvudvärken from hell på morgonen och längtade efter kaffet på jobbet men när jag väl kom dit var kaffemaskinen ur funktion (!) Tack o lov tog det bara 20 min så var den lagad men det var 20 jobbiga minutrar, sen var huvudvärken borta! Tänk vilket beroende man har..även om jag bara dricker 2 koppar om dagen, max tre.


Ikväll hämtar Johan henne och ska ha henne tills på fredag. Det är nämligen så att vi ska ha jobbträff denna vecka och ska inkvartera mina två kollegor Kalle och Lisa i min lägenhet. Den är ju ändå så stor så (103 kvm)....Ska köpa hem frukost dit och så ska vi alla bo där ons-fre. Blir nog trevligt! och ekonomiskt att slippa hotell ;)  När man är ett så litet ungt gäng som vi är så blir man nästan som en liten familj =) Det kommer jag såklart sakna på det nya jobbet sen..men men...


Och sen på TORSDAG är det ju företagargalan SUNDSVALL BUSINESS AWARDS på Södra Berget som vi ska gå på! 


     


Bjuder på en bild där jag är trött men bjuder iaf på ett leende denna gråa måndag! =)





Av Linda - 15 september 2012 17:14

Ja alltså..jag och skor...


Men nu är det faktiskt så att mina gamla trotjänare..skinnstövlarna med liten skön klack som jag jämnt har då jag har kjol snart gjort sitt. Har haft dem i två år och skönare skor får man leta efter. De är från märket Tamaris och har antishok i klacken vilket gör dem mjuka att gå i. De är grymma! Men sulan börjar vara så nedsliten nu och mönstret under e så gott som väck så kände att jag faktiskt behöver ett par stövlar som funkar till kjol nu i höst på nya jobbet etc. Tyvärr så hade inte Tamaris några liknande denna säsong än så länge....men blev ett köp från Vagabond! Då jag har så "knotiga" fötter så måste de vara ganska breda. Nu köpte jag dessutom till en spray som man sprayar inuti och utanpå för att töja lite mer. Enda som man kan känna med dessa är just klacken...att den e ganska hård. Man blir så bekväm då man haft ett par sköna förut. Klacken är lagom hög iaf och kanske man vänjer sig vid att inte ha Antishok. Dessa är inte "skinn" utan "nubuck"...iof skinn också men en annan typ!


 


Här nedan ser ni nya sockor också, främst avsedda för träning men de är sköna i vilket fall som helst =) Och på köpet får ni se knot-fötterna/formen haha!


 


Slutligen avslutar jag med en bild från eftermiddagen som vi tillbringat på Galtströms höstmarknad med Jenny och hennes familj! Mycket mysigt! Jag och Siri åkte ångloket genom skogen vilket var poppis! :)


 


Och så en bild på en jäkligt snygg tatuering på killar!   


 


Nu ska jag göra oss klara för en kvällsprommis runt Sidsjön med Jonas o hans vovvar!

Av Linda - 14 september 2012 20:40

Ja man har väl levt över sina tillgångar på senaste. Shoppat massa nytt till lägenheten och en del till mig själv...tröstshopping kanske? Eller vad man nu ska kalla det! Oavsett så har jag snott närmre 10 000 från sparkontot och det e inte bra. Behöver ju dessutom ta 3000 nu till fickpengar i Paris. Ska fan tighta till budgeten from 1 november och börja föra tillbaka pengar dit till sparkontot. Åtminstone 6000 vill jag återföra dit. Så efter ngr månader borde det vara OK igen och sen ska jag inte behöva ta därifrån tänkte jag. Men det blir ju skönt nu också då vi blir två som delar på hyra och matkostnader...ännu ett plus med samboliv! Men bäst av allt är väl att få närhet o kärlek!! =)


Hoppas få sålt en del på loppisen första helgen i oktober...har nya skor o nästan en ny vinterjacka som jag hoppas bli av med!! Men men ska väl inte hoppas på för mycket...


Bye bye



Presentation


Go & Glad =)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Hej! Gör en test..VAD skulle ni vilja läsa mer om på bloggen?
 Inget, den är bra som den är nu
 Siri
 Kärleken
 Hälsan och tankar kring det
 Vänner och Partaj
 Nya jobbet

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6 7
8
9
10 11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards