polcirkeln

Alla inlägg under februari 2013

Av Linda - 24 februari 2013 20:14

Veckan som var kände jag mig oerhört hurtig   . Söndagen blev det 30 min kondition på gymmet, tisdagen 6 km längdskidor, onsdagen 6 km prommis och torsdagen 30 min kondition på gymmet. Sen skulle ju Siri åkt med oss till stugan i fredags eftermiddag men av säkerhets skäl fick hon vara med Johan ett extra dygn eftersom de på torsdagskvällen hade umgåtts med barn som sen hade fått magsjuka! Men när lördagen inföll så var hon fortfarande frisk så J var bussig och körde ut henne till oss i Naggen strax före lunch, det var trevligt att få besök av han och att dessutom få ha gumman hos oss. Tyvärr har inte solen riktigt velat visa sig men vi har haft det så bra så ändå! Skoter är ju så kul och nu börjar gumman gilla det riktigt mkt också!    


Vi har grillat och myst utomhus flera timmar varje dag. I förmiddags gjorde jag och Siri deg till pinnbröd som vi sen tog med oss ut och grillade dem över glöden...så gott sen med smält smör på! Massa grillad korv har det också blivit! Jag har kört fast en gång och då fick Lars greja det. Men jag ville så gärna köra på oplogad väg och det var kul att få jobba med kroppen men vips så var jag i diket haha...tur att Lars e så grym på att ta oss lös. Själv orkar jag inte med en skoter som väger över 200 kg direkt även om jag skulle vilja kunna få lös den själv! 


På vägem hem idag somnade gumman framför mig så det var lite av en konst att köra med en hand och samtidigt hålla i henne, som tur var så var vi ganska nära hem då så tog inte mer än tio min och tur var det för längre än så hade blivit bökigt! Vi har hunnit umgås o prata lite med grannarna också och de hade ju en son som var 2,5 år som Siri lekte lite med.


               

Av Linda - 19 februari 2013 21:20

Det är inte ovanligt att jag är på jobbet kl 7 på morgonen och inte går därifrån förrän närmre sex på kvällen. Åtminstone de dagar jag inte har Siri. När jag har henne jobbar jag oftast normal tid 8-17 och med lite tur kan jag ibland smita strax före kl fem. Men jobbet kräver verkligen all tid som går och dagarna bara svischar förbi och det mesta man gör i jobbet är ju ändå kul så jag tycker det funkar! Nu ikväll stack jag och rensade huvudet och fick frisk luft genom att åka längdskidor 6 km. Sen hämtade jag upp gumman hos Johan vid halv åtta för han hade tagit på sig nattjobb. Så nu sover gumman men attans nog glömde jag borsta hennes tänder. Tror det är första gången så det får ju så lov att vara så nu då. Får borsta extra noga imorrn bitti. 


För övrigt så rullar pengarna iväg och jag kan inte fatta att jag snart gjort slut på allt jag har på sparkontot. Även vinsten som vi fick från radhuset. ÅNGEST! Inte bra   Men jag vet ju varför. Sommaren som gick och hösten då jag var lite nere pga separationen och ville unna mig massa kul, nya kläder och nytt till hemmet så japp allt försvann illa kvickt så nu får jag börja om på ruta ett och börja spara igen så gott det går. Jag har ju ingen skitlön heller så jag borde kunna spara om jag nu inför köpstopp på kläder hela feb, hela mars och hela april åtminstone. Och det innebär att jag får hålla mig borta från stans affärer (frestelser!).


Håll tummarna! 


För övrigt tror jag Lars tagit åt sig av mina "bannor". Idag hade han handlat och fixat middag-en god lasagne! Kors i taket men jissus så uppskattat det var att för en gångs skull slippa fixa handling och matplanering själv. Spec då jag själv kom hem först strax före sex. Men jag vet att jag kan vara ganska tuff vad gäller krav hemmavid...att man ska kunna laga mat osv. Sen så är jag en person som fixar och styr upp mkt och Lars säger att han inte är van med det, dvs att nån tjej fixat och ordnat åt han förut. Och att han vill få en chans att vänja sig vid det för att på så vis kunna göra samma sak tillbaka. Så nu är det väl nya tag!




Av Linda - 17 februari 2013 21:15

Å vad vi har haft det najs i Naggen i helgen! Siri har varit en riktig liten tuffing framför mig på skotern..men idag på hemvägen var hon lite less/lessen! Nåväl..solen har skinit och vi har haft med oss go mat och fika. I lördags hade vi med hällen och stekte skav med cremefraische och hade i det i pitabröd. Nu ikväll stack jag och tränade kondition intensivt i en halvtimme och sen slängde jag ihop en svingod middag - TeriyakiLax i ugn med Jamsinris till. Och lilla Siri har varit lessen nu och klagat på ont i ena örat och bara tokgråtit så till slut fick hon en alvedon och jag fick vyssjat henne till sömns stackarn...så jag hyser väl inga förhoppningar om en lugn natt direkt.


             

Bjuder på denna bild på galenpannan i underställ och Lars handskar! Vi skottade upp hela altanen =)

 




Av Linda - 10 februari 2013 20:35

Hello 60/70-tal i vår stuga   

Men nu har vi städat och fixat i ordning så att vi ska kunna tillbringa ngr helger där i vår =)

Var ute en dryg timme med skotern igår och tre timmar idag. Måste lära mig köra meeeer...dock är jag så otålig och vill kunna ALLT helst igår! Men men..lite skillnad om det skulle vart så bra att man skulle kört regelbundet sen man var tio år fram till nu...så det är väl bara göra så gott man kan    Kul är det iaf!


   Lastning i lördags


 

Vy från utsiktstornet i Naggen

  

En goo whiskey på kvällskvisten :) 


Retroköket! =)

   

Slappa runt i yllesockor och onepiece är min melodi på landet!


   

Försöker få bänt skotern och få den att surfa fram i lite djupare snö..men jääklar vad man får ta i med kroppen!
Och det känns!


 

Och så min skoterlover =)

Av Linda - 9 februari 2013 11:11

Nu är vi äntligen på väg! Hållit på bängla o lasta upp båda skotrarna på släpet.Så nu åker vi mot stugan och där är det dålig mottagning så vi hörs väl till veckan ;)För övrigt var jag ju på Medelpads idrottsgala i torsdagskväll m jobbet och kunder. Det var trevligt men nästan så man i ibland blir less alla sociala galor och events ;)Trevlig helg!

Av Linda - 4 februari 2013 20:10

Ja och inte i magen iaf =)


Jag och mina två hjärtan har hjälpts åt att baka kanelbullar efter jobb och dagis. Hela 39 stycken fick vi till! Gud så gott det ska bli med dem till kaffet på utflykter i vår! Hoppas nu vi får vara friska och orka vara ute mkt på helgerna!


   

Och så mitt skönaste underställ från Kari Traa som jag kan bo i! Har dessa brallor och tröja plus att jag köpt ett par likadana brallor i svart också på rea.

Av Linda - 2 februari 2013 13:15

One piece eller several pieces? Just nu? Kanske i flera spillror....men ändå ganska stark.


Förmiddagen blev jag upphämtad av J och Siri för att åka till Hulistugan o åka lite skidor o käka i våffelstugan..vi försöker ju soms es alla tre ibland...och det tycker Siri väldigt mkt om att göra och vi tycker också att det är trevligt. Men såklart lite småjobbigt också. Dock visade det sig att det pågick nån skidtävling där så planen blev ändrad och vi åkte till ett annat ställe utan våffelstuga men Siri var less på skidorna redan efter 10 m så blev en kort sväng o sen satt vi bara i snön o drack festis. Men var iaf kul att ses den stunden!


Nu är jag hemma och ska dammsuga inför kvällen då jag får lite tjejbesök! Ser fram emot sällskap! Lars är ju i ÖKX i helgen.


Har tagit mig en snus så då blev det ju lite roligare haha...

Snusar ju väldigt sällan så när man väl gör det är det ganska nice.  


Till lunch stekte jag mig två ägg och rostade bröd och la det som pålägg. Enkelt men gott.


Hade gärna haft en bil idag men får ju skylla mig själv då jag la pengarna på en skoter ist..fast skoter är ju så mkt roligare och närmsta helgerna blir det ju skoter varje helg är planen eftersom vi from nästa helg har stugan....


Näe nu ska jag ta å göra ett ryck och sen slänga mig i duschen så det är gjort! Har ju varit på Marielles igår på spraytanning så nu är man iaf brun o fin  


Förresten köpte vi biljetter till Gyllene Tider på Konsertfesten här i stan i sommar..blir kul! Hannah och Robert kommer hit då också! =)) Kanske nån fler?


Här kommer iaf jag i en ONEPIECE   


 


Tjoflöjt!



Presentation


Go & Glad =)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Hej! Gör en test..VAD skulle ni vilja läsa mer om på bloggen?
 Inget, den är bra som den är nu
 Siri
 Kärleken
 Hälsan och tankar kring det
 Vänner och Partaj
 Nya jobbet

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards