polcirkeln

Alla inlägg under juli 2013

Av Linda - 25 juli 2013 10:20

Jag förstår inte folk som drar ut på att betala tillbaka pengar/betala det man är skyldig. Själv vill jag få det överstökat momento! Inte vill jag gå och vara skyldig nån... Och är nån skyldig mig så brukar jag ändå försöka ta upp det ganska omgående! Därför kan jag bli så sjukt störd över när MAN INTE TAR TAG I SAKEN! Suck... Lars är FÖR snäll mot sina polare ibland alltså...


Nåväl det är hans problem..men det bidrar ju till den gemensamma hushållskassan ändå..


Och det är ju då inge konstigt alls att man tycker såhär, för thats life! Its payback-time!


Nu ska jag dricka upp min kopp med kaffe och gå ut och steka i solen. Men först ett ärende på stan!



Av Linda - 22 juli 2013 19:58

Nio dagar i Norrbotten gick fort. Vi hann med lite kvällsturer i skogen med bilen och upptäckte lite nya platser. Sånt är ju kul! Sen gick vi på marknaden och även i öltältet fredag och lördag. Skippade dock hotellet och lika bra var då det! En kväll stack vi iväg en timme med Anja och Mattias och provade fiskelyckan dock utan napp. Eller jo Lars fick en liiiten firre som vi slängde tillbaka.


På lördagen köpte vi rökt sik och käkade hos mamma på mjukt tunnbröd, lite av en tradition på marknaden =)

Pappa var förbi med några liter hjortron åt mig en dag också! Så nu ska jag koka sylt här i höst.

En dag hann vi även till Linafallet med Lars familj.

Och så har vi såklart åkt förbi Jockfall också.

Mamma opererade ögat i tisdags så därför sitter hon med solbrillor inomhus på ett kort om ni undrar..!

På fredagen kom Johan upp och hämtade Siri.


Så tråkigt att det ska vara så långt mellan Sundsvall och Överkalix.

Saknar nära o kära och naturen så mycket emellanåt.


Nu är vi tillbaka i Sundsvall. Två semesterveckor kvar för mig. Imorgon sticker vi på en familjedag till Trolska Skogen - Jag, Johan och Siri!


                 

 

 

 


Förresten...hur bra är inte Rihannas nya - Stay.


Not really sure how to feel about it
Something in the way you move
Makes me feel like I can't live without you
It takes me all the way, I want you to stay


Read more: http://artists.letssingit.com/rihanna-lyrics-stay-feat-mikky-ekko-gfdjj65#ixzz2Znfmkcuo
LetsSingIt - Your favorite Music Community


Av Linda - 11 juli 2013 10:36

Tror aldrig jag kommer att vänja mig vid att vara separerad från en kärnfamilj. Det är en evig saknad efter drömmar som gick i kras. Det är ju självklart att man hade velat ha en hel familj och en dotter på 100%. Och vissa dagar bryter jag verkligen ihop totalt. Men vad har man för val annat än att kämpa på!


Tur att jag har en förstående sambo. Är ju knappast lätt för Lars heller. Men han stöttar så gott han bara kan!


Nu har man iaf semester och jag och Siri har mysiga mornar länge i sängen.

Imorgon kväll påbörjar vi nog resan norröver till myggen. 


Puss å Kram

Av Linda - 7 juli 2013 21:07














   

             

 


Onsdags med Lars ocg vänner. Torsdag vila och Sirimys. Fredag med jobbkollegan Therese plus syrran och Evve och igår lördag med syrran, Sonny, Evve och även lite förfestande med Sara J och Jonas mfl.


Sliiiiteeeeeen. Nu blire träning och återhämtning denna vecka.

Av Linda - 4 juli 2013 13:00

Det är tionde året i rad som jag går på GF. Första året var 2003. Jag har fått festivalpass via en samarbetspartner på jobbet. Därmed får Gatufesten besök av mig igår (onsdag) och fredag samt lördag! Idag torsdag blir det vila och myskväll m Siri. Imorgon fredag ska jag hoppa in och jobba 8-14 på ett kundevent som vi har via jobbet ute på golfbanan. Hoppas på fint väder! Igår hade vi förfest hemma hos oss och sen gick vi ner och såg Petter   plus åkte karuseller. Sen blev det en öl och hemgång strax efter kl 01. Jag tyckte ölen smakade skit i öltältet och ville mest bara hem där efter ett så det var skönt. Har legat i säng till elva idag. Stackars Lars fick fara å jobba och dessutom hade nån snott hans cykel   Men han hade lämnat den olåst så.....


Nu ska jag duscha och ta en prommis innan jag åker å hämtar Siri hos farmor!


Presentation


Go & Glad =)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Hej! Gör en test..VAD skulle ni vilja läsa mer om på bloggen?
 Inget, den är bra som den är nu
 Siri
 Kärleken
 Hälsan och tankar kring det
 Vänner och Partaj
 Nya jobbet

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards