polcirkeln

Alla inlägg under april 2013

Av Linda - 29 april 2013 20:59

men kan inte låta bli att gå och kolla in folk ibland..ofta familjer..och där möter man ibland blickar som säger nåt i stil med "åh vad less jag är" "ta mig härifrån" etc. Är det så att man är fången i konstellationer som blivit till tristess och tomhet?Där man tappat bort glöden? Och där man inte gör nåt åt det eller vågar ta upp det. Hmm...jaaa jag om nån borde väl veta....och ja kanske är det så? Livet rusar fort förbi...och ibland kanske man bara sveps med och kommer på ett flertal år senare nåt i stil med att "fan jag skulle tagit den andra vägen". Personligen så är jag en människa som lätt blir uttråkad, som har ganska höga krav på mig själv (och på andra), som tycker att man ska ha drömmar och mål. Att man ska vara någorlunda hyfsat smart. Ja jissus..jag måste vara knäpp!  Men frågan är om man nånsin kommer känna sig helt tillfreds med tankar, känslor och livet? Ja det återstår väl att se...en dag i taget! Och...sådär lite lagom flummigt: CARPE DIEM!   


Men jag har mååånga tankar i mitt lilla huvud...........

Av Linda - 28 april 2013 09:17

att veckorna går så fort och jag hinner knappt läsa andra bloggar, än mindre skriva i min egen!


Vi har gjort allt möjligt och jag har som vanligt jobbat massor! Har hunnit vara ner till Sthlm i två dagar på Webbstrategidagarna också inom jobbet. Åkte med min kollega Therese.


Sen har vi varit på Sundsvall Custom Hot Rod-mässan förra helgen och denna helg har vi varit på Vårmässan. Det händer grejer här i stan nästan hela tiden haha. 


Igår kväll bjöd vi över syrran och Sonny som kom o kikade på "Mammas Pojkar" med oss. Siri var vaken till halv tio igen haha...svårt när det är ljust så länge på kvällarna att få henne i säng.


Nu denna vecka som kommer är det kort vecka i och med Valborg. Jag jobbar till 11 på tisdag och sen ska jag på ansiktsbehandling på Marielles och sen kilar jag och hämtar gumman på dagis vid ett. Sen ska vi umgås med Jenny o Jocke å barna och grilla. Onsdagen är man ju ledig.


I torsdagskväll hamnade jag i en väldig svacka efter att jag kom hem från träningen. Började sakna Siri så himla himla mycket.   Det är su tufft med dessa känslor ibland.


Nåväl nu ska jag gå och spela kula med gumman.


 

På tåget till Norrbotten

 

Fruktpaus i en busskur i Överkalix med mormor

 

Morfar kom och hälsade på oss i Bränna

 

Tokar oss med Siris Ipad =)

 

Sista skoterturen i Överkalix i april, Metträsk

 

Vi blev bjudna på Sangs av Lars familj

 

Mitt soffsällskap en kväll framför hockeyn =)

 

Premiärgrillning med älgfärsspett. (PS! gillar långa killar!!)   

 


Fredagsfika på mattan i vardagsrummet =) Jag o gumman hade bakat bananmuffins!




Av Linda - 9 april 2013 18:56

Nyss hemkommen från 40 minuter kondition på Sensia! 10 min uppvärmning på crosstrainern och sen 30 min spinning. Så skönt! Men oj vad trött jag varit idag..hade en sån knasig natt och sov ytligt. Somnade dock redan kvart i 10 men vakna sen vid halv elva bara mitt i allt (svettades, kissnödig och orolig i kroppen) och sen kunde jag inte somna om på flera timmar men Lars var snäll och strök på mig så jag iaf kunde lugna ner mig. Kvällens träning gjorde nu dock susen för jag blev nu piggare och på bättre humör! Idag på jobbet har jag kämpat på i Indesign på jobbet på förmiddagen och skam den som ger sig för till slut fick jag till det! =)


Men alltså mina nätter...så långt tillbaka som jag kan minnas har jag haft knepiga nätter till å från. Men men det är väl som det är. Bara kämpa på!


Nåväl nu har jag bara en arbetsdag kvar denna vecka. Tagit föräldraledigt tors plus fre för jag och Siri ska åka tåg på tors till Norrbotten och träffa lite släkt/nära o kära. Äta på Sangs på lördag blir det också. Kvalitetstid med min dotter!

Hoppas vi får hålla oss friska och krya bara!


Nu ska jag i duschen!


 

 




TRE

Av Linda - 7 april 2013 15:03

Siri har börjat lära sig fota ordentligt med mobilkameran nu så det är något man får erfara då man kikar igenom telefonen =)


 

Fotograf: Siri 9a


 

Sötungarna Adrian och Siri igår


  

Utflykt Laxforsberget, Påskdagen 2013




Av Linda - 1 april 2013 10:18

Himmel vilket väder vi fått ha hela påskhelgen i Norrbotten! Sol varje dag och skoter varje dag! underbart att få umgås med nära o kära. På torsdagen var jag och Lars till pappa i Lillselet och grillade vid älven. Sen på kvällen gick vi ut på hotellet och körde väl mer eller mindre all in...och vi hade jättekul med varandra på hotellet! Lars träffa några av sina polare från byn etc...


Långfredag åkte vi ut med hans familj plus att jag tog med mig mamma till Kälvudden och grillade, då fick hon åka lite skoter med mig dessutom =)


Lördagen var vi i Allsjälv och en sväng till Stenträsk med skotrarna.

Söndag åkte vi med Lars pappa och syrra och skotrarna till Laxforsberget och grillade =)


Nu ska jag packa ihop och sen åker vi söderöver!






Presentation


Go & Glad =)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Hej! Gör en test..VAD skulle ni vilja läsa mer om på bloggen?
 Inget, den är bra som den är nu
 Siri
 Kärleken
 Hälsan och tankar kring det
 Vänner och Partaj
 Nya jobbet

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards