polcirkeln

Alla inlägg under augusti 2013

Av Linda - 28 augusti 2013 17:46

Träningen går finfint. Försöker ta ett pass ungefär varannan dag...ibland korta och ibland lite längre beroende på hur mkt tid man har helt enkelt. En stark kropp är skönt att ha som mål.


För övrigt går dagarna undan..helgen som var hade jag fina Sara på besök med sin dotter Astrid..skiljer bara 2 månader mellan dem. Vi fyra brudar hade en riktigt trevlig helg! Mer sånt tack!


Siri har varit hos mig nu sen i fredags och fram tills i morgon...sen blir det Johans tur fram till på söndag då vi tillsammans skall gå på hennes första danskurs Discokidz. Få se om det är nåt för gumman!?


I helgen tänkte även Jag och Lars ev hinna gå på SPA på Södra (eftersom jag har kvar lite på ett presentkort där) och ev nån typ av "festlighet" på lördagkväll, dock hyfsat lugnt för blir tidiga mornar hela helgen eftersom jag har massor att göra inför flytten. Lars är snäll och är på verkstan och fixar med min bil nu denna vecka så blivit långa dgr för honom. Men jag har ju grejat käk åt oss varje dag så han har det klart när han kommer hem vrålhungrig typ. Är glad att jag har en bilmekaniker i mitt liv iaf!


Vi håller även på att springa en del på bibblan nu eftersom vi beställt hem mikrofilmer med NSD från Okt och Nov 1985 då det skedde ett mystiskt försvinnande under en jakt i Överkalix i närheten av Granån. Det är riktigt kul o spännande att läsa dessa gamla tidningar =)


Idag när jag hämta gumman på dagis hade hon blivit stucken av en getingjävel! Gahh vad jag hatar dom djuren!

Stackars liten!

För övrigt tror jag detta bloggande kanske snart går i graven..känner att det finns annat att ödsla tid på   


Avslutar med två meningslösa bilder från denna månad;


   



Av Linda - 21 augusti 2013 10:03

Är så stolt över att vara MAMMA. Tänk att få uppleva den resan.

Ungen blir snart 4 år - galet vad tiden rusar iväg!


Jag tänker ofta på livet och henne och har lite svårt ibland att släppa att familjen gick itu. Nu är ju det inget ovanligt att det blir så men ändå. Är så glad över att det är J som är pappa för han är verkligen en klippa och en bra pappa.


Nåväl..hur var det nu? Man ska leva här och nu. Och här och nu så är jag i ett nytt liv liksom, med allt vad det innebär.


Snart flytt. Och sjukt dålig ekonomi eftersom semesterersättningen kom redan i maj och den har jag tydligen bränt (glömt bort att det hade varit bra att spara den till nu) För augustilönen blir inte fet tack vare att 3 v semester plockas bort från den. Sjukt jobbigt. Men det ska väl gå det här också.


Ikväll blir det iaf en liten AW med jobbet på nya stället Udda Tapas!   


Av Linda - 18 augusti 2013 19:55

För vem skriver man blogg egentligen?


Allt jag skriver här önskar jag att jag hade på print i en traditionell dagbok men det tar ju så förbaskat länge att skriva för hand plus att man får skrivkramp efter nåra minuter!


Så vad har hänt sen sist..jo jag har tränat som vanligt och fortsatt i samma tempo typ 3-4 gånger i veckan. NIICE!


Sen har jag och Johan plus Siri haft familjeutflykt i förmiddags då vi gick längs Tarzanstigen på Södra Berget och det var ett litet äventur för gumman, hon trivdes!   


Igår var vi en sväng på Selånger Marknad och sen grillade vi. Har även hunnit börja flyttpacka lite smått.

På kvällen var jag hos syrran och fick en ansiktsbehandling   

Jag har även köpt min första bil...för 1500 spänn! Duger gott åt mig! Har ju liksom en skoter också!    Lars e sjysst o kollar igenom den och nu ska vi leta en ny växellåda som max får kosta 1500 för den är paj o måste bytas! Men på typ max en månad hoppas jag att den är i rullning iaf!


Nu har jag målat naglarna, varit ner på stan och tagit en snabb solning för o behålla lite bränna och så ska vi strax fortsätta kolla Wallanderfilmen vi började se igår!


Tjing tjing!


 





Av Linda - 13 augusti 2013 10:24

Längesen jag skrev något om gumman och hennes utveckling nu. Hon fyller ju fyra år i oktober...tänk vad tiden far iväg!

Nyss var vi på BB i Östersund...


Siri är en bestämd liten dam med ett ganska så hetsigt humör! Trotsar så fort hon får tillfälle till det och i ena stunden skriker hon efter pappa och att hon vill vara med honom och i andra stunden duger bara jag. Antar att hon inser att hon kan testa oss ganska mycket då vi föräldrar inte lever ihop. Får iaf för mig att hon kanske är snäppet värre pga det..?!


Nåväl samtidigt är hon väldigt förståndig och ödmjuk. Hon vill gärna kramas och pussas och leka tillsammans. Och när hon gjort något bra är hon jättestolt och vill gärna prata om det. Hennes snack är riktigt bra och hon lär sig för varje dag. Hon förstår dessutom väääldigt mycket, tänk att man som 4-åring är så klok. Sen älskar jag hennes små uttalanden/citat som kommer då och då när hon funderar på livet. 


Nu snackar hon då och då om att hon vill ha en hamster som ska heta Albin. Vet dock inte om det kan bli verklighet för det är ju trots allt ett djur som behöver skötas om. Nåväl den som lever får se!


 

Av Linda - 11 augusti 2013 20:17

Har ju kommit igång med träningen bra nu senaste tre veckorna. Typ mellan 3-5 dgr i veckan har det blivit och känner mig grymt nöjd med det. Mår så bra av att träna både fysiskt och psykiskt! Det är en grym känsla efter ett pass.


Nu känner jag mig dock smårisig i halsen så får se vad som sker....hoppas bacillerna viker hädan!


Imorgon är det jobb igen, andra arbetsveckan efter semestern!


Har väl inte så mkt mer än så att förtälja just nu...


Bye bye

Av Linda - 8 augusti 2013 14:16

Det är inte lätt när det är svårt. Så skulle man väl kunna sammanfatta livet?


Nu låter jag ju jävligt pessimistisk och det borde jag kanske inte alls vara. Men jag är en person som har svårt att vara nöjd, svårt att bara sitta still. Svårt att se det positiva som man har, istället för att jaga nytt osv. Vill gärna ha roligt och undviker tristess. Hoppar hellre högt över staketet än letar fyrklöver i gräset.


Som ni hör är jag ingen enkel person. Men jag har väl mer eller mindre alltid haft roligt också.

Fast nu står jag här och ställer mig frågan - Linda, när fan ska du sitta i din egen trädgård och odla bär och sticka halsdukar åt familjen (typ). När ska du "settle down" och njuta av livet på din egen täppa.


Och samtidigt som jag ställer mig den frågan så snurrar svaret. ALDRIG.

Och det skrämmer mig. För jag VILL verkligen vara sån. Men fan vad svårt det är!


Och inte blir det lättare av att man saknar sin gumma..sitt just nu enda barn...så fort hon inte är vid min sida är det som att en del av mig fattas och det gör ont. För det var ju den där familjen jag ville ha.


Relationer är inte enkla. Jag har ju en fantastiskt fin kille just nu som verkligen är go mot mig.

Samtidigt brottas jag med sviterna som kommer efter en separation. Att det gick så snabbt från att det tog slut med Siris pappa tills att jag befann mig i en ny relation. Men jag hatar verkligen att vara ensam...jag är en person som trots att jag nu passerat 30 inte lärt mig att umgås med bara mig själv. Det låter helt sjukt men så är det.


Just nu inser jag (eller försöker jag inse) att det bästa just nu är att ta en dag i taget. Att njuta av roliga tillfällen/upplevelser med Lars. Att njuta av fina stunder som jag får med min gumma. Att glädjas åt de fina vänner jag har. Att vara tacksam för den fina relation jag har med Siris pappa.


Och så får vi helt enkelt se vad som händer, för livet rusar på i 180 och jag köpte visst en biljett en gång i tiden så det är bara hänga med på färden!


Mycket konstigt inlägg detta blev. Nåväl är man konstig så är man :)


       


There's a place that i know
it's not pretty there and few have ever gone
if i show it to you now
will it make you run away

or will you stay
even if it hurts
even if i try to push you out
will you return?
and remind me who i really am
please remind me who i really am

everybody's got a dark side
do you love me?
can you love mine?


nobody's a picture perfect
but we're worth it
you know that we're worth it
will you love me?
even with my dark side?

like a diamond
from black dust
it's hard to know
what can become
If you give up
so don't give up on me
please remind me who i really am

everybody's got a dark side
do you love me?
can you love mine?


nobody's a picture perfect
but we're worth it
you know that we're worth it
will you love me?
even with my dark side?

don't run away
don't run away
just tell me that you will stay
promise me you will stay
don't run away
don't run away
just promise me you will stay
promise me you will stay

will you love me? ohh

everybody's got a dark side
do you love me?
can you love mine?
nobody's a picture perfect
but we're worth it
you know that we're worth it
will you love me?
even with my dark side?



Read more: Kelly Clarkson - Dark Side Lyrics | MetroLyrics



PIX

Av Linda - 4 augusti 2013 21:27

 

Gumman hjälpte mig öppna paket på min födelsedag i torsdags!


 

Testade löshår för en kväll på GT


 

Min gumma och jag!


 

Fullt ös på Gyllene Tider!


   

Morgonen idag..frukost ute vid vattnet på Skatan!

 

Öl byggde inte denna kropp! Eller?   


Sista soldagen idag för imorgon börjar jobbet igen!


Jag lever i min berg- och dalbana och kämpar på med tankar och funderingar!

Presentation


Go & Glad =)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Hej! Gör en test..VAD skulle ni vilja läsa mer om på bloggen?
 Inget, den är bra som den är nu
 Siri
 Kärleken
 Hälsan och tankar kring det
 Vänner och Partaj
 Nya jobbet

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards