polcirkeln

Alla inlägg under januari 2013

Av Linda - 28 januari 2013 18:37

Idag har halsen ömmat som fan och jag känner mig energilös. Body pumpen igår gick fint men inatt har dock Siri sovit riktigt dåligt trots att hon inte sov nåt på dagen igår. Hon har vaknat o gått upp o gnällt o varit lessen etc. Trööööttsamt.

Så idag har jag varit trött och haft kort stubin. Och så halsontet på det. Jaja alla dagar kan ju inte vara på topp....och nu äre bara hoppas att det INTE blir värre....för jag har inte tid eller lust att vara sjuk. Lars har iaf hjälpt till med middan idag....jag fixade "Jockfalls Special" åt oss....stekt lax, skirat smör o mosad potatis i tunnbröd.


Tänk vad tur man har som har ett jobb man trivs med och att det rullar in stadiga cash varje månad. Fasen alltså jag ska vara frisk o jobba!! Håll tummarna jag slipper va sjuk nu...för i december var det förkylning med feber och sen var det ju magsjuka och feber och nu detta.


Over and out


Av Linda - 26 januari 2013 20:53

Idag skulle vi åkt vid halv 8 från Stavreviken till Sättna med skoter men fick vända om o köra hem igen för o hämta mitt nässkydd till gogglesen. Nåväl vid halv 9 om vi oss äntligen iväg och efter att ha kört nån mil vilse och följt en värdelös skoterkarta kom vi äntligen på rätt spår. Det var en hel del trafik ute i spåren idag och alla skulle ju till Wintergames i Sättna. Vi kom fram dit strax före tolv och hann se Ruff Riders o lite annat o så fikade vi det vi hade med oss. Sen efter en dryg time körde vi tillbaka hem men fick köra en hel del ecodriving för soppan började sina...men tack o lov räckte den till Timrå där jag tankade i tio liter till och så körde vi sista biten sen. Så har nog blivit drygt tio mil idag gissar vi på. Temperaturen har varierat mellan -8 och -16. 


Nu är vi heelt slut! Hämtat Siri ikväll och haft lite lördagsmys.


 

Skoterparkeringen


 

Ruff Riders


 

Två miffon


  

Siris lördagsgotta!


Av Linda - 24 januari 2013 17:13

Oh jaaa...det är full rulle på jobbet men jag gillar det! Jag är inte den som gillar att sitta och rulla tummarna för då blir jag så oproduktiv. Jobbar med sponsringsplanen, medieexponeringsplanen och aktivitetsplanen för fullt nu och utöver det även med att inventera och ta fram nya profilprodukter etc. Skitkul!


Idag har jag även nyttjat vår personalförmån massage 30 minuter. Vi har möjlighet till det en gång i månaden här på arbetsplatsen. kanonbra ju.


Var på jobbet vid 7 i morse, så skönt att vara här innan allt drar igång! Sen har jag gjort lite privata ärenden såsom bankbesök nu på e-m vilket gör att jag nu sitter över fram till cirkus strax efter 18..då tänkte jag dra och träna lite på Sensia. Sen hem till duschen o soffan.


Imorrn äre fredag igen, shit vad veckorna går fort!


Här ser ni iaf en bild på den senaste produkten jag tagit fram..ett USBminne med en lite "kul" text. Starkt lokalsinne och att värna om det bästa för Sundsvall är ett av företagets "ledord"/mantran...


 


Igår eftermiddag var jag och Johan på utvecklingssamtal på Siris dagis. Det gick bra, kul att få höra om vad de gör där på dagarna och hur Siri fungerar och utvecklas. Och lite om hur hon tagit vår separation etc. Men hon fick så mkt beröm vår tjej! Och humor det har tösen också =) Dock var det ibland så att man fick tränga undan en tår när man sitter där och lyssnar på det gångna året för henne...Johan kände samma sak.


Sen förresten så har jag (kors i taket!) gett OnePiece en chans nu när de hade så bra erbjudande vad gäller priset..så denna är på väg hem till mig och blir kanske skön att skrota runt i under vårens mornar och kvällar i stugan som vi hyrt...


 



Nu dags att göra det sista på jobbet för idag!

Av Linda - 22 januari 2013 09:54

Ja aldrig har jag väl påstått att jag är en enkel människa eller har ett liv som går som på räls. Närå. Nog får man kämpa med mycket i livet! På olika plan i livet går det olika bra, helt oenkelt!


Men tänk att jag idag kan säga att jag iaf. stormtrivs med mitt jobb! Har så roliga och kreativa arbetsuppgifter och bra kollegor på avdelningen. Att det känns KUL att gå till jobbet - inte alla som kan säga så misstänker jag....!   
Får hoppas att det fortsätter så också!   


Ikväll ska jag på spinning på EGO med syrran och Wheppa! Sköönt att få trampa järnet!   



Av Linda - 20 januari 2013 17:43

I förmiddags var jag och lämnade en flyttkartong med kläder och lite skor och barnprylar till Snöänglarna, en förening för bättre behövande. Sen åkte vi till Jenny o Jocke o höll på köra lite skoter och sen grillade vi korv på deras gård. På hemvägen handlade vi och jag skyndade mig att byta om...så drog jag sen på en timme på pump. Nu har jag precis kockat köttfärssås och makaroner...jag gör sån sjukt god köttfärssås alltså =)


Ikväll blir det myspys med gumman och hjärtat. Ska nog börja se en film The Factory.


Imorrn äre jobb igen..kul!


Puss o Kram!

Av Linda - 19 januari 2013 19:36

Strax före nio satte vi oss i bilen o körde till Östersund jag, Lars och Siri! Vi skulle på Motorhuset och fynda.

Lars fick sig nya snygga handskar från FXR och nya bra glas till gogglesen... Jag köpte mig Goggles från Scott med dubbelglas och antifog. Vi fikade lunch på Törners och sen åkte vi även över till Frösön och hälsade på Hannah och Robert med pojkarna! Riktigt trevligt! =) Visade även Lars runt lite i mina och Siris gamla "hemtrakter" :) Dock har Siri inte alls varit på sitt bästa humör i bilen så mitt tålamod har minst sagt satts på prov. Är helt slut! Gott med en kall öl nu och chill. Imorrn ska vi ut till Jenny o Jocke o deras ungar. Typ kanske grilla korv vid dom och köra skoter därikring gården/ängen! Sen tänkte jag köra ett pass PUMP på EGO.


Nu har jag alltså en crosshjälm och brillor...mkt bättre än integralhjälm :)


 

Av Linda - 17 januari 2013 21:11

ingen träning idag för mig...tar det lugnt ännu efter det som hände plus att jag passar på att vara med min goa gumma istället! Så i brist på träning gick jag igenom lite bilder och jävlar i mig vad jag e duktig på att fota mina outfits vid träning alltså haha....


               

 

Av Linda - 17 januari 2013 11:12

Petter vill du rappa min låttext?   

Vet preciiis hur den ska gå...


 

Presentation


Go & Glad =)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Hej! Gör en test..VAD skulle ni vilja läsa mer om på bloggen?
 Inget, den är bra som den är nu
 Siri
 Kärleken
 Hälsan och tankar kring det
 Vänner och Partaj
 Nya jobbet

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards