polcirkeln

Alla inlägg under oktober 2012

Av Linda - 31 oktober 2012 09:39

Halloj!


Sirigumman har varit duktig och sovit hela natten. Dessvärre blev jag väckt vid 4-tiden av Lars som är så yvig i sina rörelser i sängen att han fläkte ut sin arm rakt över min hals så jag vakna med ett ryck och var därmed klarvaken. Suck. Sen kunde jag såklart inte somna om och kl 05:45 var det uppstigning eftersom jag hade planerat att skjussa Lars till jobbet och sen åka ut till XXL Sports på deras nyöppning, vilket jag också gjorde. Men attans vad jag blir irriterad då min sömn blir störd, extra viktigt att få sova varenda timme och minut då man har barn. Och utan sömn blir jag på ett uselt humör. Så när Siri väl sover får jag ändå inte sova ordentligt..typ. Så näe jag förstår mer och mer dom som har egna sängar...för att man sover bättre då! Eller så ska man skaffa sig nån som är tyst som en mus och ligger helt stilla hela natten!! Nåväl det är ju såklart inte Lars fel att han rör sig i sömnen men men...jobbigt äre.......   


Men jag tycker att detta verkar vara ganska vanligt bland tjejer...att man vill ha tyst och lugnt och inte tål snarkningar och sånt som stör ens sömn....utan då blir man irriterad. Har pratat med flera bekanta och många säger samma sak. Så ensam lär jag ju inte vara....och tyvärr är jag inte en av dem som sover igenom ett världskrig. Fast det vore ju å andra sidan hemskt. Siri måste jag ju ändå höra!

Imorgon ska jag ju dessutom upp kl 05 för jag ska åka med 06-tåget till Gävle på jobb.

Så det skulle inte förvåna mig om jag ikväll lägger mig ensam eller bullar upp massa kuddar mellan oss för att slippa bli väckt i onödan!    Dock är det ju mysigt när vi lägger oss och han e så go och stryker på mig tills jag somnar....det är så skönt att få lugnet i kroppen då...men sen vill man ju som sagt sova hela natten också...


Just det jag var ju på XXL Sports ja...och fyndade en del....men hela Sundsvall var ju där..nä men en del av oss iaf...5000 personer snackades det om...jag hade en jävla tur som blev insläppt precis när de skulle stänga igen entrén för att folk skulle få börja köa utanför. Siri fick vinterskor som kostat 999 kr och nu 399 kr! Jag köpte en vanlig collegetröja till mig för 49 kr och en fleecetröja för 79 kr. Och chansade köpa Bergans vildmarksbrallor till Lars i svart. 599 kr ist för 1499 kr så HOPPAS att de passar! Hade själv velat ha dem också men hann inte prova och sen har jag ju Lundhagsbrallor redan så ett par får ju räcka!





Av Linda - 30 oktober 2012 13:58

Johan ringer och är sur om schemat över Siri. Han vill att vi ska ha strikt 5-4-5 schema. Dvs byta var fjärde eller femte dag. Vilket ju fungerar i det stora hela men ibland blir det 6 dgr och ibland 4 dgr. Lite beroende på om jag behöver resa i tjänsten. Och nu var hans senaste "förslag" att jag ska skippa Mindfulnesskursen som jag nu äntligen tagit tag i och betalat och går på för att investera i mig själv och mitt välmående. Tycker inte att Siri verkar ta skada av att ibland vara 4 dgr med mig eller Johan och ibland 6. Tycker en vecka är för länge att vara utan henne. Men han vill attd et ska rulla på så och jag vill väl också det men vill väl ha viss förståelse och flexibilitet ibland. Jag har en syster som jobbar i handeln och som ofta jobbar kvällar så har inte så mkt hjälp av barnvakt där tyvärr alltid. och sen vill jag inte begära av Lars att han ska vara med Siri hela tiden och till syvende och sist så vill ju JAG själv vara med Siri då det är mina dagar. och då vill jag inte ha en massa kurser och resor dom dagarna såklart.


Jaja..Johan sa att han inte hade ätit och var hungrig och att det var därför han var sur och gnällig i tonen men gahhh så det förstör min dag. Speciellt eftersom jag skrev ett väldigt trevligt fint sms till han igår. Men men...




Av Linda - 29 oktober 2012 08:35

Ja så kan en natt med småbarn vara (!) Jag var trött och slut igår kväll och med begynnande halsont. Lars hostar o snörvlar också lite. Gick och la oss kl 22 och sen har natten bestått av att Siri skrikit till ngr gånger från sitt rum varav ena gången hade blöjan hamnat på sne och det kommit kiss i sängen...så upp och byta blöja då. Sen tillbaka till sängen och somna om bara för att någon stund senare vakna till gråt och när jag gick in till henne klagade hon på ont i benen vilket vi tror är växtvärk. Hon har vissa nätter riktigt ont stackarn. Efter att ha lugnat ned henne la jag mig o sova i hennes rum i gästsängen (tack o lov för en sån!) och sen har hon vaknat o gnällt till lite då och då så idag är man minst sagt lite mosig. Såna här morgnar vaknar man och tänker: NO WAY att det blir ngr fler barn...sömn söm sömn skriker kropp och knopp!


Jaja ny dag och nya tag!

Av Linda - 28 oktober 2012 20:52

Hej hopp!


I fredags var jag och älskling ute o käkade goood mat på Jack's Bar & Mat. Oxfilé! Blev vin och en whiskey där. Sen gick vi till Olearys och mötte upp Maria (Wheppa) och hennes killpolare som bjöd oss på nån shot och drink där innan vi beslutade oss för att testa att gå på Memento en sväng...sagt och gjort så betalade vi in oss där och jag och Wheppa dansade lite och vi surrade på typ en timme innan vi drog hemöver! Så det blev en natt med lite sömn..men en trevlig kväll!


Resten av helgen har bestått av besök på stan, Skoterns Dag, prommis till Sidsjön och god mat.


Idag testade jag göra detta till middag: 


http://www.coop.se/Recept--mat/Recept/f/fiskbollar-i-vitvinssaas/


Nu slöa i soffan innan bedtime. Lars e förkyld stackarn....

Av Linda - 24 oktober 2012 09:05

Det här kommer nog väl till pass i vinter...i skidspåret och framför allt på skotern! :D Underställ från Kari Traa.


    

Och den här stassen nedan tänker jag ha på Halloween nästa helg...om det nu blir tillfälle för att klä ut sig och dra ut nånstans vill säga!   Dock ska jag absolut inte ha såna där skor! Men vampyr blire!


 


   

Och den här klänningen från Forever Unique skulle jag mer än gärna glänsa i på julfester och kanske nån gala framöver men men..sukta får man...

Av Linda - 23 oktober 2012 10:28

Idag blev jag uppringd än en gång från ett bemanningsföretag som tyckte att jag passade perfekt för en tjänst som de hade ute nu. Allt hon beskrev lät fantastiskt roligt och spännande på ett bra företag i stan! Men jag måste ju rannsaka mig själv nu och kommer inte att gå på intervjun..vet inte om det är rätt val? Men känner ju att jag vill satsa järnet nu på det jobb jag precis börjat på och utvecklas här. Jag ingår ju i staben för regionen också vilket jag tror jag kommer lära mig en hel del utav. Nånstans måste man ju välja bort även saker som kanske är roliga och bra, för något annat som i sin tur också är givande. Och jag får väl vara glad över att jobberbjudandena haglat över mig senaste halvåret..och det är inga dåliga tjänster direkt! Jag har ju blivit erbjuden 4 jobb sedan mars (3 i Sundsvall och 1 i Överkalix) och tackat ja till 2 av dessa. Sundsvall är för övrigt en tuff arbetsmarknad att komma in på.


Näe alltså nu kör jag och så blir det vad det blir!


Ha en trevlig dag mina vänner!

Av Linda - 23 oktober 2012 09:20

Ja nu har vi bestämt att vi slutar 12:00 fredag den 2 nov (dvs dgn före röd dag) och kör norrut över helgen. Firar Halloween däruppe och åker söderöver igen på söndag em. Hoppas vi nosar rätt på ngt kul att göra då! Jag har beställt en "enkel" Halloweenutstyrsel iaf... ;) In case of...


Nästa tur uppåt blir sen julen då vi åker kvällen den 21 dec eller morgonen den 22 dec och blir där uppe 7-10 dgr. Sen får vi se vad som sker på nyår. Hade man haft råd och möjlighet hade en resa till Egypten eller Kanarieöarna varit skönt.



Av Linda - 21 oktober 2012 19:54

Hejhopp!


Så var ännu en helg förbi....Mysigt att ha gumman här med oss. Vi har myst, busat och sånt. I Lördags var vi på teater i Skönsbergs Folkets Hus också alla tre!  Hon har dock sovit lite oroligt sista två nätterna och kommit in och trängts med oss i dubbelsängen så sömnen i helgen har varit sådäääär. 


Efter jobbet i fredag stack jag till Helex och sprang 5 km på löpbandet, mkt skönt! Sen ikväll har jag varit och kört 30 min CXworx för mag och bålstabiliteten. Tänkte försöka hinna med nån slags träning på tisdag också.


Min finaste darling klev upp med Siri kl 7 i morse och var med henne så jag fick vila ut lite men vid 9 klev jag upp =) Är så tacksam för såna gester...som visar och bevisar att han ställer upp och bryr sig om oss!   


Nu börjar Solsidan!!!!


 

Vårat fina vardagsrum, nytapetserat och nymöblerat! Vindsvåning is the shit!


 

Sparpengar e aldrig fel för gumman =)


 

Mys!


 

Teatern =) 


 


Och så en hääärlig bild från i somras på Siris premiärfiske i Norrbotten!


Presentation


Go & Glad =)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Hej! Gör en test..VAD skulle ni vilja läsa mer om på bloggen?
 Inget, den är bra som den är nu
 Siri
 Kärleken
 Hälsan och tankar kring det
 Vänner och Partaj
 Nya jobbet

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards