polcirkeln

Alla inlägg under mars 2013

Av Linda - 24 mars 2013 20:14

det är hela två veckor sedan jag skrev sist...men så är det när livet rullar på i 200 och man prioriterar att vara ute i fint väder, umgås på riktigt etc. Men ni verkar ändå vara här o kika då och då!? Vill ni läsa oftare?    Förra helgen var som sagt sista helgen i stugan. Siri var med oss och vi var ute i goväder och körde och grillade. Söndagen städade vi sen ihop och packade bilen PROPPFULL.


Sen har veckan gått lika snabbt som alltid när vi båda har sjukt mycket att göra på våra jobb. Nu i helgen började jag med att ta ut min friskvårdstimme och träna Body Pump på fredagen. Sen har vi fått ha fint väder så igår var vi vid Sidsjön och pimplade och grillade med Jenny och Jocke och barna. Fick tyvärr ej nån fisk!


Idag har vi varit vaken sen sju....Siri har blivit lite förkyld. Vi åkte upp på Norra Berget på förmiddagen och var ute där och gick i ca 1,5 timme i solen i skogen. Siri åkte i pulkan. Sen har vi målat ägg som jag lyckades blåsa ur!    Det tyckte Siri var kul! Och därpå har vi ägnat några timmar åt att städa lägenheten ordentligt, det var längesen sist nu då vi inte varit hemma på helgerna på sex veckor. Men himmel vad bra det gick då vi hjälps åt. Till och med Siri har varit hjälpsam! Allt bara flöt på och vi hann igenom allt lagom så att vi hann ut på en liten prommis sen igen i solen.


Nu har jag nattat gumman och nu ska vi se lite tv och äta nybakta scones! Jag slängde ihop dem alldeles nyss =)


Om 3 dgr börjar vi köra norrut..ska bli skönt!

Men åh vad jag kommer sakna gumman alltså..en hel vecka utan henne  


     

Av Linda - 12 mars 2013 21:01

 

Tjooo!


 

Life is good


     

Lars nya dojjor! =)





Av Linda - 11 mars 2013 22:10

Livet är minst sagt oförutsägbart vare sig det handlar om att köra vilse i skogen eller att veta vad som väntar runt nästa hörn. Vilse i skogen lyckades vi med igår iaf och fick köra en timme i kolsvart mörker. Och jag som är mörkrädd! ;)

Men vi har iaf lyckats köra 32 mil i helgen och haft det riktigt härligt och soligt i Vemdalsskalet!


Oförutsägbart är det som sagt. För vem kunde väl tro när man gick där lycklig med magen i vädret att man skulle separera nåt år senare. Och att man skulle få ha sitt barn på halvtid. Drömmar och förhoppningar tappades bort nånstans på vägen och gjorde att man gled isär. Tack och lov har jag och J en bra relaion så man får ju träffa Siri ändå nästan när man vill om det blir för jobbigt. dock märker vi ju att Siri inte gillar att skiljas från oss vid hämtning/lämning och besök. Lilljäntan våran. Hon är så fin. Dock får vi åka på återbsök hos läkaren för ev är hon känslig mot mjölkprotein efter senaste kollen vi var på plus att hon ev tappat lite i vikt. Man blir så orolig i mammahjärtat.


Som sagt..livet är oförutsägbart och vem vet vad som väntar efter nästa hörn i livet...


Lars får stå ut med mina svängningar och att jag ibland deppar ihop och blir väldigt ledsen för att det är som det är och man saknar Siri. Han försöker förstå och jag har även ställt fram kortet på köksbordet som jag fick av han på Alla Hjärtans dag där han skrivt så himla himla fint åt mig. Ibland glömmer jag nog uppskatta han mitt i alla mina egna funderingar.

Av Linda - 6 mars 2013 12:08

Vad livet går fort när man har så mycket att göra på jobbet. Hinner inte träna så mkt heller. Igår ställde jag in träningen på Sensia och valde att ta vara på tiden med min gumma istället så vi gick ut med vagnen och powerwalkade i 45 min istället. Och det var dessutom då extra skönt att faktiskt få frisk luft! Men det här med att jobba järnet och ändå stundtals känna sig otillräcklig är väl nåt man får leva med resten av livet under 2000-talet. Har dock mycket roligt på gång på jobbet också så det är bara kämpa på med allt!


Livet handlar om prioriteringar all the time. Jag försöker hantera dem löpande och lyckas väl för det mesta. Försöker blunda för dammkornen i hörnen hemma i lägenheten emellanåt för jag hinner inte med att städa. Men då prioriterar jag istället att umgås med Lars eller Siri eller att bara ta det lugnt i soffan om man haft en hektisk dag.


Helgerna försvinner ju bort i stugan som vi nu dessutom tyvärr bara har i 2 helger till. Himmel vad 6 veckor har gått fort!

Till helgen är planen för mig och Lars att sticka till Vemdalen med skotrarna och övernatta där lör-sön i en stuga som vi får låna via Lars chef! Hoppas på att vi får hålla oss friska till dess och att vädret är på vår sida! Det blir en tur på 15 mil enkel väg, men det ser jag såå mkt fram emot! Älskar ju min skoter!   


Nu längtar jag även massor till påsk då vi är lediga tors-måndag och åker upp till Norr! =) Tar även upp skotrarna då....


Nu ska jag slänga i mig lunch, sedan på ett möte och däpå blir det att bränna alldeles för mkt pengar hos frissan!



Av Linda - 3 mars 2013 20:58

 

Yeah vad kuul!

 

Hannah och jag!

   

Lars, Robert och Hannah i lördagsförmiddag då vi hade det riktigt snöigt till en början!

   

AfterSkoter i bastun!

 

I väntan på maten

 

Bara tok!!!!!!

Sämre kan man ju definitivt ha det! 


 

Brun efter spraytanning   

Presentation


Go & Glad =)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Hej! Gör en test..VAD skulle ni vilja läsa mer om på bloggen?
 Inget, den är bra som den är nu
 Siri
 Kärleken
 Hälsan och tankar kring det
 Vänner och Partaj
 Nya jobbet

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards